Z pewnością macie swoje jedzeniowe-klasowe rytuały. Przygotowujecie wspólnie od czasu do czasu coś do jedzenia przy okazji powtarzając liczenie, ćwicząc współpracę i dobrze się bawiąc? A może wspólnie, klasowo jecie II śniadania albo podwieczorek? Mówicie sobie w wyszukany sposób smacznego? Rozmawiacie na temat przygotowywania jedzenia?

Wspólne jedzenie buduje relacje – zwłaszcza, jeśli można tym jedzeniem się dzielić. Podpatrzony karton na kanapki postawiony w Szkole Podstawowej nr 51 w Poznaniu to świetny przykład empatii i ekologicznego myślenia (w ciągu roku każdy z nas wyrzuca ok. 52 kg jedzenia do śmieci!)

W trzecim numerze Kosmosu dla dziewczynek („dwumiesięcznika wszystkich dziewczynek i reszty świata”), którego tematem jest właśnie dzielenie się), przeczytać można historię Karoliny – ratowniczki jedzenia, która założyła z przyjaciółką Jadłodzielnię – publiczną lodówkę, do której każdy może włożyć jedzenie i każdy może je wziąć. Można zainspirować się historią Karoliny – czytając ją dzieciom i traktując jako pretekst do rozmowy o marnowaniu jedzenia, inicjatywie, dzieleniu się.

 

Może dzieci zrobią odznak ratowniczek i ratowników jedzenia – do przyczepienia na śniadaniówce, na biurku czy lodówce w domu?

 

Opr. Greta Droździel-Papuga